Leverans & Returer

Fri Leverans Inom 3-6 Arbetsdagar

Din beställning kommer att skickas direkt från ett lager i Tyskland, där vi har ett stort lager av hela Mathmos sortiment.

Leverans

Fulla lampor och flaskor.
Våra varor levereras med UPS inom 3-6 arbetsdagar direkt hem till dig eller till ditt jobb.
Frakt till öar är undantagen.

Tillbehör och glödlampor (under 400 SEK)
(Beställningar av tillbehör till ett värde av mindre än 400 SEK skickas med PostNL / Beställningar av glödlampor skickas med PostNL, denna tjänst tar lite längre tid).

Var säker på att du anger giltig e-postadress och giltigt mobiltelefonnummer när du gör din beställning så att vår logistikpartner kan skicka dina spårningsuppgifter via e-post eller sms.

https://www.ups.com/track?loc=sv_SE&requester=WT/

Ange din UPS-spårningskod (paketets nummer) utan mellanrum eller den kod som skickats till dig via e-post eller sms. För frågor kring leverans av din beställning kan du maila oss på mathmos@mathmos.com.

Har du uppgivit ett giltigt telefonnummer och en giltig e-postadress kommer UPS att kontakta dig via e-post och sms på expedieringsdagen samt på leveransdagen med information om din leverans. Om du inte är hemma kan du ändra leveransdatum eller leveransadress, eller begära leverans till ett upphämtningsställe.

Om du missar sms:et och ingen är hemma när chauffören försöker leverera paketet lämnar chauffören ett meddelande vid dörren.

Måste jag betala tull, fraktkostnad eller andra avgifter?

Nej, priset du ser är det du betalar, inga andra avgifter tillkommer.

Varifrån skickas min beställning?

EU-beställningar skickas från vår distributionscentral i Tyskland, Rhiem. Vi har ett stort lager av Mathmos-produkter där och har arbetat med Rhiem i flera år.

Is Brexit causing delivery delays?

Mathmos has planned for delays during this initial period of Brexit and built up stocks in our German fulfilment centre so that our customers continue to receive a good service.

Skapar Brexit några leveransförseningar?

Mathmos har tagit höjd för förseningar under den första perioden efter Brexit och byggt upp lager i vårt tyska distributionscentral så att våra kunder även i fortsättningen får bra service.

Om jag vill returnera min produkt, kommer det att bli extra avgifter eller tullar för det?

Nej, du betalar bara kostnaden för att returnera produkten inom ditt eget land.

Gold Star-kundservice

För att du ska känna dig trygg garanterar vi produkter inhandlade via Mathmos.com mot produktionsfel i två år från köptillfället. Om ett produktionsfel upptäcks reparerar eller ersätter vi din produkt, och står för alla fraktkostnader.

Produkter inhandlade via andra återförsäljare garanteras mot produktionsfel i ett år från köptillfället.

Ett produktionsfel definieras som ett fel i produktens material eller tillverkning, som existerar vid mottagande av produkten.

Skador till följd av följande omständigheter klassas inte som produktionsfel, och täcks inte av vår garanti:

– Glödlampor som är mer än ett år gamla

– Oavsiktliga skador

– Acceptabelt (normalt) slitage

– Skada orsakad av våld eller vårdslöshet

Vi garanterar inte produkter som:

– Inte har använts eller underhållits i enlighet med manualen. Till exempel lavalampsflaskor som har flyttats när de är varma.

– Produkter som har modifierats eller reparerats av någon annan än Mathmos.

– Som köpts begagnade, renoverade eller sålts i befintligt skick.

Mathmos är stolta över en produkt av hög kvalitet som har klarat alla relevanta säkerhets- och kvalitetsstandarder. Om du trots allt tycker att det är något fel på någon av våra produkter, följ dessa två steg:

1. Besök vår Vanliga frågor-sida (Vanliga frågor)-fliken på aktuell produktsida. Det kan vara så att ditt problem går att lösa här.
2. Om detta inte löser ditt problem och om din produkt är mindre än två år gammal och vår garanti fortfarande gäller (enbart Mathmos.com-kunder), kontakta vårt team av produktexperter här så kan de hjälpa dig vidare. För att säkerställa att vi kan lösa ditt problem så effektivt som möjligt, vänligen ange: ditt beställningsnummer, en bild av produkten där problemet syns, en beskrivning av problemet och det datum då du upptäckte problemet.

OBS. Vänligen returnera inte produkten utan att kontakta oss först och vänta på vidare instruktioner.

Mathmos returpolicy

Vi hoppas att du är nöjd med din Mathmos-produkt. Om du vill returnera din produkt för återbetalning har du 30 dagar på dig från inköpsdatumet. Alla övriga försäljningsvillkor gäller. Vi kommer att förse dig med en returetikett, men 10 € kommer att dras av från din återbetalning för att täcka kostnaden för returfrakt inom landet. Alla returer måste vara i säljbart skick (i originalförpackningen, oanvända och säkert förpackade). Vänligen följ Mathmos 4-stegs returprocedur:

1. Kontakta oss Innan du returnerar en vara måste du kontakta oss via e-post inom 14 dagar och uppge ditt namn, namnet på produkten i fråga, ditt ordernummer och din e-postadress. Vi skickar dig en returetikett som är adresserad till en plats i ditt land. mathmos@mathmos.com

2. Förpacka produkten omsorgsfullt Alla returnerade produkter måste vara i originalförpackning, oanvända och i säljbart skick. Var noga med att lägga returformuläret i förpackningen och placera det ovanför produkten. Om produkten inte returneras i det skick som krävs förbehåller vi oss rätten att neka eller minska återbetalningen.

– Låt din lavalampa svalna i minst 24 timmar innan du packar om den, ifall du har tänt den för att se färgen.

– Återanvänd originalförpackningen i så stor utsträckning som möjligt. Om någon del av innerförpackningen är skadad ska du använda lämpligt förpackningsmaterial, t.ex. kraftig kartong och bubbelplast.

– Skydda propparna med bubbelplast eller tidningspapper.

– Använd förpackningsmaterial för att skydda sockeln och locket för att undvika repor, och linda sedan kabeln runt utsidan av sockeln.

– Lavalampor innehåller glas, så se till att de är omsorgsfullt förpackade.

3. Returnera din produkt Returinstruktioner kommer att tillhandahållas med den fraktetikett vi skickar till dig. Mathmos tar inget ansvar för produkter som försvinner eller skadas under transporten; vi rekommenderar att du packar din produkt med största försiktighet och sparar ett kvitto från postkontoret.

4. Återbetalningar från Mathmos Återbetalningar behandlas inom två veckor från det att produkten har mottagits av vår fabrik; de flesta återbetalningar behandlas inom tre till fem dagar. Om du inte har fått din återbetalning efter två veckor kan du kontakta oss på mathmos@mathmos.com och ange paketets spårningsnummer för att hjälpa oss att hitta det.